Περιγραφή Προγράμματος
Η σημασία της αποτελεσματικής οργάνωσης και διοίκησης σχολικών μονάδων αλλά και των εκπαιδευτικών συστημάτων έχει πολλαπλασιαστεί κατά τα τελευταία 25-30 χρόνια. Σε μια εποχή όπου οι κοινωνικές, πολιτικές και οικονομικές αλλαγές είναι συνεχείς και ραγδαίες και ταυτόχρονα οι απαιτήσεις για παροχή ποιοτικής εκπαίδευσης μεγαλύτερες από ποτέ, η ανάγκη για προετοιμασία κατάλληλων διοικητικών στελεχών έχει φτάσει στο υψηλότερο της σημείο. Η αναγνώριση της σημασίας της αποτελεσματικής σχολικής ηγεσίας είναι πλέον καθολική από ερευνητές, ακαδημαϊκούς, εκπαιδευτικούς και γονείς. Πρόσφατα ερευνητικά αποτελέσματα στο εξωτερικό καταδεικνύουν πως η ηγεσία σχολικής μονάδας είναι ο δεύτερος σχολικός παράγοντας σε θετική επίδραση στα αποτελέσματα μαθητών.
Ο σχολικός ηγέτης του σήμερα δεν μπορεί να αντεπεξέλθει με επιτυχία στο δύσκολο έργο του χωρίς την κατάλληλη προετοιμασία. Χρήσιμη μεν η επαγγελματική εμπειρία αλλά εξίσου χρήσιμη είναι και η θεωρητική/επιστημονική κατάρτιση. Το εξ’αποστάσεως μεταπτυχιακό πρόγραμμα στην Διοίκηση Σχολικών Μονάδων έχει ως στόχο να βοηθήσει τους τωρινούς αλλά και μελλοντικούς σχολικούς ηγέτες στην προσπάθεια τους για αποτελεσματική διοίκηση σχολείου. Το πρόγραμμα είναι σχεδιασμένο ώστε να εξοπλίσει τους φοιτητές με ένα ευρύ φάσμα γνώσεων και δεξιοτήτων όσον αφορά τη θεωρία και την πρακτική της εκπαιδευτικής διοίκησης και της εκπαιδευτικής ηγεσίας.
Αναμένεται ότι με την επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος οι απόφοιτοι θα είναι σε θέση να:
- Έχουν αποκτήσουν ένα στερεό υπόβαθρο στην θεωρία αλλά και την πρακτική της εκπαιδευτικής διοίκησης και εκπαιδευτικής ηγεσίας
- Ερμηνεύουν και να εξηγούν την δράση και λειτουργία των σχολικών μονάδων
- Κατανοούν τις διαδικασίες μάθησης και διδασκαλίας ώστε να διαμορφώνουν τις κατάλληλες συνθήκες εργασίας για το προσωπικό και τους μαθητές
- Αναλύουν τις αρχές της κουλτούρας του σχολείου και να λαμβάνουν τις σωστές αποφάσεις για εισαγωγή, ανάπτυξη και διατήρηση κουλτούρας
- Γνωρίζουν τα χαρακτηριστικά της ποιοτικής ομαδικής εργασίας και να οργανώνουν αποτελεσματικές κοινότητες μάθησης για τους εκπαιδευτικούς
- Κατανοούν τις χρήσεις της τεχνολογίας στην ηγεσία
- Δουλεύουν αποτελεσματικά με εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές για την επίτευξη όσο το δυνατόν καλύτερων αποτελεσμάτων
- Χρησιμοποιούν την αξιολόγηση διδασκαλίας και διδακτικού έργου ως αποτελεσματικό εργαλείο ηγεσίας.
- Επιλέγουν και να εφαρμόζουν ηγετικά και διοικητικά στυλ και πρακτικές αποτελεσματικής ηγεσίας ανάλογα με την κατάσταση
- Αναλύουν και να αξιολογούν την έρευνα για την διοίκηση και ηγεσία
- Αναλύουν και να αξιολογούν εκπαιδευτικές πολιτικές όσον αφορά τη σημασία και τις προεκτάσεις που έχουν για το προσωπικό και την εκπαίδευση
- Διαμορφώνουν το κατάλληλο σχολικό περιβάλλον για όλους τους μαθητές
- Βοηθούν στην επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών στα σχολεία.
- Συγγράφουν επιστημονικές εργασίες που να είναι σε θέση να δημοσιευθούν σε έγκυρα επιστημονικά περιοδικά και να παρουσιαστούν σε τοπικά και διεθνή επιστημονικά συνέδρια.
Κατηγορία Μαθημάτων |
ECTS |
Υποχρεωτικά |
30 |
Επιλεγόμενα |
60 |
ΣΥΝΟΛΟ |
90 |
Υποχρεωτικά
Ο φοιτητής πρέπει να συμπληρώσει επιτυχώς 30 ECTS, παρακολουθώντας τα πιο κάτω υποχρεωτικά μαθήματα:
No. |
Κωδικός |
Όνομα |
ECTS |
1 |
DLEDA051 |
Θεωρίες και Αρχές Εκπαιδευτικής Διοίκησης Ηγεσίας |
10 |
2 |
DLEDA052 |
Αξιολόγηση και Διασφάλιση Ποιότητας στην Εκπαίδευση |
10 |
3 |
DLEDA053 |
Εκπαιδευτική Έρευνα |
10 |
Επιλεγόμενα
Ο φοιτητής επιλέγει 2 από τις 3 ενότητες μαθημάτων. Επιλέγει για παρακολούθηση 3 μαθήματα σε κάθε μία από τις δύο ενότητες μαθημάτων που έχει επιλέξει.
Νo. |
Κωδικός |
Όνομα |
ECTS |
Ενότητα Μαθημάτων 1 – Διοίκηση, Εκπαίδευση και Πολιτική |
|||
1 |
DLEDA101 |
Εκπαίδευση Ηγεσία και Τεχνολογία |
10 |
2 |
DLEDA102 |
Αποτελεσματική Ηγεσία και Μάθηση |
10 |
3 |
DLEDA103 |
Ζητήματα Εκπαιδευτικής Πολιτικής |
10 |
4 |
DLEDA104 |
Διοίκηση και Ενιαία Εκπαίδευση |
10 |
Ενότητα Μαθημάτων 2 – Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού |
|||
5 |
DLEDA201 |
Διοίκηση και Λήψη Αποφάσεων |
10 |
6 |
DLEDA202 |
Διαχείριση και Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού |
10 |
7 |
DLEDA203 |
Οργανωσιακή Συμπεριφορά |
10 |
8 |
DLEDA204 |
Ηγεσία Ομάδων στην Εκπαίδευση |
10 |
Ενότητα Μαθημάτων 3 – Μεταπτυχιακή διατριβή |
|||
9 |
DLEDA301 |
Μεταπτυχιακή Διατριβή I |
10 |
10 |
DLEDA302 |
Μεταπτυχιακή Διατριβή II |
10 |
|
|
Μάθημα από Ενότητα Μαθημάτων 1,2 ή 3 |
10 |
Για οποιαδήποτε απορία σας σχετικά με τα μεταπτυχιακά προγράμματα επικοινωνήστε μαζί μας μέσω της φόρμας που θα βρείτε στο παρακάτω σύνδεσμο.